pátek 28. května 2010

COD: MW2 - aneb Když to má vypadat hrozně kůl

Prosím famfáry! Historicky první příspěvek od budoucího držitele Pulicerovy ceny je tady!

5 slov,1 číslo. 2 roky vývoje. Nejůspěšnější hra ze série. Milióny hráčů. Hodnocení kolem 9/10. Jedna z nejnákladnějších FPS součastnosti.

Co spojuje všechny tyto zdánlivě samostatné věty ? Ano, je to Call Of Duty : Modern Warfare 2. Hra, která se brzy po svém vydání stala údajně nejlepší hrou historie, jejíž zahrání je Mekkou všech vlastníků počítače do věku 18 let, jejíž reklamní kampaň by přinutila ke koupi i Sibiřského lovce medvědů. Já ji ale vidím jinak. Pro mě je to nejhorší hra z celé COD série. Parodie na kvalitní FPS typu Stalker, Brothers In Arms, Bioshock, Half-Life nebo Battlefield.

Ty jsi prostě moc konzervativní.Já jsem byl z MW2 v eufórii.MW2 je nejlepší hrou všech dob. Propracovaný příběh, reálný boj, nový systém Multiplayeru, SpecOps - A hlavně to všechno vypadá strašně Cool !



Propracovaný příběh? To je možné. Ale kvalitou odpovídá zhruba 11-ti letému klukovi, který se rozhodl že sepíše námět na film poté co shlédl nový trhák o válce v Iráku. Spousta mezer, nelogických rozhodnutí a hlavně - Až neuvěřitelná céčkovost. Rusové chtějí zničit svět, Američanům nedělá problém s pár pistolemi odrazit ruskou armádu a Jaderné zbraně neexistují. V ohledu invaze na Americkou půdu tenhle problém nejlépe řešila RTS World In Conflict kde Jaderné střely SSSR blokoval Raketový Štít. V MW2 o něčem takovém nepadlo ani slovo-

Hele - No tak se tam o tom prostě nemluvilo, ale to neznamená že to tam nebylo. Navíc tam byli zlí Američani ! Například Šeprd nebo Shadow Company !

Kdyby tam byl ochraný systém, tak by se nad americkou půdu nedostanou ani letadla. A těch měli rusové požehnaně. A Shepard ? On nebyl Američan, on spolupracoval přeci s Rusama.

Dobře, tak příběh není noc moc, ale je to hra! Ne film. A navíc jde o hratelnost a o vzhled. Obě jsou skvělé ! Spousta novinek jak otřeba SpecOps, spousta killstreaků v MP nebo nové Attachmenty a perky. Navíc je všechno laděné tak do oranžova a to vypadá děsně cool. Mapy jsou propracované a postavy i zbraně vypadají fakt dobře.


Spousta novinek ? Jak je u IW zvykem, vykrádají všechno co se dá už od prvního dílu CoD. Ať už jde o filmy nebo o ostatní hry. Co se týče filmů tak nebudu rozvádět kolik a jaké že filmy to CoD vykradlo, za zmínku stojí snad jen Nepřítel před branami podle kterého byla udělaná velká část Ruské kampaně ve Stalingradu v prvním CoD. U těch ostatních her už je to ale trochu těžší - "Obšlehnuto" bylo téměř všechno od prvních Medal of Honorů až po nejnovější Rainbow Six: Vegas 2. A tebou zmiňovaný SpecOps mod ? Coop mod je v hrách přítomný už pěknou řádku let.



Ale v Call Of Duty se objevil až s MW2!

To není tak úplně pravda. Hrál jsi World At War ? Pravděpodobně ne, protože jsi si přečetl že to je blbost. Tam byl přístupný Coop mod cože je vlastně SpecOps bez speciálně vytvořench misí.
Jasně, i ve SpecOpsu z MW2 se objevilo pár zajímavých věcí jako mise s AC-130 nebo Blackhawkem, ale to SO mod nezachrání. Pořád to bude jenom rozšířený coop. Dále jsi zmiňoval spoustu killstreaků a nové perky. Tvrdíš že to je velké plus - Ale já bych to tak neviděl. Je to opravdu tak zábavné když se krčíš v rohu místnosti a schováváš se před neustálým rojem náletů, stíhaček a vrtulníků ? Opravdu tě tak baví když už tě po 6. v řadě zabije ten samý člověk s Commando a Marathonem ? Skutečně se ti tak líbí ukončení zápasu po minutě a půl kdy si nějaký pseudohráč ukojí ego přivoláním Nukleární Hlavice ? (Což mě přivádí k otázce - Opravdu je to reálné když jihoamerická Guerilla přivolá nukleární hlavici )

No a co. To vadí jenom noobům co tu hru neumí a SpecOps stejně nikoho nezájímá, hlavní byl vždycky Singleplayer a Multiplayer. A oba jsou zatraceně dobré. Velký krok udělal IW hlavně svým IWNetem. Teď nejsou nikde žádní Cheateři nebo tak něco a můžu si vybrat jaký mód chci hrát ! Navíc přibyla oproti CoD4 spusta nových modů.


K Singleplayeru se vyjádřím jenom krátce. Naprosto nulovou realističnost,výzbroj (Jak teroristů, tak například OMONU ) ,která se na bojištích neobjeví ani v roce 2040, nelogický příběh a nulové informace téměř nulové informace o okolním dění ponechám stranou a zaměřím se hlavně na to co je typické pro hru jednoho hráče : AI. AI znamená Artificial intelligence, což by se dalo přeložit jako umělá inteligence. V hrách by se měla projevit jako schopnost NPC v závislosti na dané situaci rozhodovat a reagovat na ni. MW2, ač se jí honosí, ji naprosto postradá. Protivníci jsou ještě tupější než stádo paralyzovaných ovcí s vygumovaným mozkem a vrcholem jejich taktického umění je když se podaří dostat se hráči do zad, popřípadě vůbec začít střílet. A parťáci ? Ti jsou na tom trochu lépe. Zvládnou se krýt, házet granáty a občas dokonce neběží přímo do nepřátelské palby....

Hele, Singl je sice taky důležitý, ale ne tak jako MP. Oproti předchozím dílům se nyní autoři soustředili hlavně na Multiplayer a je to znát. Všechny plusy jsem ti už tady vypsal a nechce se mi je psát znovu. MP se dá shrnnout jediným slovem : Paráda!

Ano, už jsi tvoje argumenty několikrát opakoval - A všechny jsou z mého pohledu naprosto bezvýznamné. Multiplayer je nevybalancovaný, IWNet má věčné záseky, připojení se do hry žádá trpělivost tibetského mnicha a udržet se ve hře a nekliknout na "Quit game" trpělivost celého kláštera. Jediný poloplust je snad spojení s VACem a Steamem. Cheateři sice mohou skoro měsíc hrát v klidu, ale poté jsou po právu potrestání naprosto Valve Anti Cheatem, který trochu nelogicky rozdává BANy každé tři týdny. Navíc warezáci si díky Steamu Multiplayer opravdu nezahrají. Ovšem Dedikované servery a s nimi i Admini byly a budou vždy lepší. Attachmenty jsou rozporuplné - Ocenit se dá Masterkey, Docter nebo rozšířené zásobníky, ale například takový HB senzor mi připadá tak trochu "mimo mísu". Nebo například DeathStreaky které odměnují hráče za jejich neschopnost? To ať si každý přebere sám.

Ke grafické sránce je netřeba se vyjadřovat, engine běží přesně jak má a efekty (ačkoliv zmršené přesaturizovaným všim) vypadají pěkně. Hra se hýbe běz AA docela svižně i na laptopech a na průměrné sestavě hra vypadá poměrně pěkně.

Pořád je zde sice několik věcí, o kterých jsem nemluvil, ale to jsou většinou takové prkotiny že to prostě nemá cenu :)


Tak, vážení - konečně se blížíme do finále a je tedy nasnadě, že se tady bude povalovat i nějaký finální verdikt. Tady ho máte.

Pokud jste fanouškem kvalitnějších a nedáte na dopustit, tak se MW2 širokým obloukem vyhněte. Na druhou stranu máte-li rádi výbuchy, neutuchající střelbu, rádobycool efekt a šílený Multiplayer, pak se do MW2 klidně pustě. Pro mně osobně je to hodně špatná hra a hlavně naprosto mizerné Call Of Duty - takový pomyslný vrchol herní demence, kdy forma nejenom přebíjí obsah, ale ještě ho svázala do kozelce, hodila do kufru u auta a odvezla ke břehu jezera, kam ho vykopla a radovala se, jak ten vak krásně odplouvá.

Za sebe dávám 3/10, ostatní ať si hodnotí podle svých preferencí - osmičkou, devítkou a nebo třeba jedenáctkou.

1 komentář: