úterý 22. června 2010

Medal Of Honor - Dojmy z MP BETY

Hráč MW2 zapíná betu nového Medal Of Honoru. Po menších problémech s připojením ( Které jsou ovšem v porovnání s IWnetem nicotné ) se dostává na mapu. Hraje se Hellmand Valley - Combat Assault. Hráč se dostává do bitvy a je zmaten - Jaktože teroristi nemají kevlarové vesty ? Proč nemají Bushmaster ACR-ka ? A proč na jejich AK47 nejsou žádné taktické lišty ani optiky ? Hráč se ale uklidní. Po chvíli díky štěstí získal několik killů za sebou. Těší se až na ty americké šmejdy povolá Pavelow. Ale co to ? Ta drzá hra mu dala jenom minomety! Hráč se rozhodne že nic nepovolá, ale dá ještě několik killů. Třeba mu padne AC-130 nebo dokonce Tactical Nuke. Nic. Navíc začal běhat po celé mapě... ale co to ? Nemůže získat žádný kill. Vždycky ho sejme skupinka rangerů. Hráč znechuceně hru vypíná a jde na MW2, kde se utěší povoláním AC-130.

Je většinou ( Opakuji většinou a zdravím MW2 ) standardem že se hráč při hraní SP kampaně cítí jako by byl opravdu "tam". Jako by se musel krýt před kulkami a zabíjet nepřátelské vojáky kvůli záchraně svého života. Ovšem Medal Of Honoru se podařilo něco naprosto nevídaného - Vtěsnat atmosféru Blízkovýchodních bojů i do Multiplayeru. Hráč je za každé zaskórované zabití šťastný, a když se mu podaří odrazit Americký nápor, nejraději by si z plných plic zařval "JO!".Navíc by nejraději oslavil každé odemčené příslušenství ke zbrani / každou novou zbraň.




To byly moje první dojmy z asi 30 minut hraní Bety. Ovšem pak přišly ty stinné stránky - není jich moc, ale každá hra nějaké má. U Medal Of Honor BETA je to zejména až neskutečná zabugovanost. Hra se náhodně vypíná ať už při dosáhnutí 3, 4 nebo 5 zabití nebo při změně zbraně. Naštěstí se nahrané body průběžně ukládají, tak je nemožné něco ztratit. Pak tu je nemožnost pohybu při otevření "Chat tabu" - do kterého nejde psát a který nejde zavřít. Ale je nutno mít na paměti že jde o první verzi Betaverze a že tohle je vlastně její cíl. Zjistit případné chyby. Samozřejmě jsou tu ještě drobnosti jako nemožnost střelby z granátometu ( Který je mimochodem mnohem realističtější než v jedné nejmenované hře od IW. ) při prvním spawnu po změně strany a zbraně. Ale to jsou všechno v porovnání s plusy hry jenom nicotné detaily. Každý, kdo si uvědomí nedokončenost této hry se jimi ale nebude zabývat a přijme je s chladnou hlavou.

A teď k té pozitivnější stránce Bety : Je toho opravdu hodně. Ať už jde o podstatné, herní plusy jako například vyváženost zbraní, nebo o absolutně bezvýznamné plusy které jenom podporují realističnost - jako fakt, že obě strany mají své vlastní zbraně a je tak nemožné spatřit Talibánce v hadrech a taktickou M4. Začnu těmi podstatnějšími...a zajímavějšími. Nejdříve je to absolutní vyváženost všech prvků. Zbraně na nižších levelech nejsou silnější než ty na vyšších, všechny 3 třídy ( Assault, Spec-Ops a Sniper ) jsou opravdu vyrovnané. Jak to udělat s nepřátelským APC ? Assault má granátomet, Spec-Ops RPG a Sniper výbušniny. Tím ovšem nechci říct že se dá ve hře sólovat. Určitá spolupráce je potřeba vždycky - například při útoku na MG Nest je potřeba podpora odstřelovače, palebná síla "útočníka" i flexibilita SpecOps. Vlk samotář prostě tady nemá šanci na úspěch. Ale zpátky k vyváženosti - Kromě zbraní je to i vyváženost obou bojujících stran. Dobře viditelná je na mapě Hellmand Valley, kde musí Talibán udržet několik klíčových taktických bodů a zabránit tak Američanům ve zničení talibánské základny. Zatímco Talibánci mají nepřehlédnutelnou výhodu v podobě kulometného hnízda, velkého počtu krytí a barikád, Američané mají APC a velký počet možností jak Afgháncům vpadnou do zad.


Dalším plusem je určitě systém odměn, trochu podobný tomu v BF:BC2. Pak je tu jakási primitivní forma Create-A-Class z CoD4. "Primitivní" ale není vždy synonymum pro "špatný". Například nezamrzí absence některých perků nebo deathstreaků. Nebo chyběl by někomu Maraton, Lightweight nebo Cold-Blooded ? Ovšem takové "blbůstky" jako attachmenty nebo odemykání nových zbraní nechybí. Každá třída má své specifické vylepšení. Zatímco u Spec-Ops najdeme laser, u Assault například kulomet. Počet dosavadních vylepšení je na Betaverzi poměrně vysoký - neočekávejte ale nějaké ohromující číslo. Ve směs jde o další zásobník, novou zbraň, tlumič, kolimátor a optika, a nějaké to specifické vylepšení pro danou třídu. Realističnosti - a potažmo i atmosféře - určitě neuškodí rozdílné zbraně a vylepšení pro obě strany. Zatímco laser pro US Spec-Ops je precizně nasazený na Ris-liště, u Talibánu je ke zbrani prostě přivázaný.Stejně tak jde Americký voják do boje s M21, zatímco terorista s SVD. Pak tu jsou ještě menší plusy jako částečně zničitelné prostředí nebo nádherné modely a animace, ale ty nemá cenu rozvádět.



Blížíme se do závěru. Je tedy čas na nějaké to závěrečné shrnutí - Multiplayer Medal Of Honoru se zatím jeví jako zábavný a dech beroucí zážitek. Ale všechno se může do vydání změnit, vypadá to že kluci z DICE vykonali fakt dobrou práci a poučili se z mnohých chyb spáchaných v Multiplayeru v Bad Company 2. No a jak to vlastně je s podobností mezi těmito dvěma tituly ? Je jasné, že když 2 hry dělá stejný tým na stejném enginu, nemůžou vypadat totálně jinak. Mezi je sice opravdu zatím celkem málo rozdílů - ale co ? MoH se hraje dobře ( Ba dokonce lépe než BC2 ) a to je to hlavní. A pro rejpaly kterým vadí naprosto stejná podoba - počkejte si na Singleplayer. Ten už dělá kompletně EA a určitě půjde o famózně epickou akci.

Index očekávání : 9,5/10

1 komentář:

  1. Už se těším. Ještě si mě utvrdil v koupi. Bude to super hra! ! !

    OdpovědětVymazat